Λαδοπαστέλ στο καμπαναριό!

 

Από το 2003 τα εικαστικά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αυτό που επιδιώκει ένας εκπαιδευτικός όταν τα εντάσσει στο πρόγραμμα του είναι να ενθαρρύνει την έκφραση, να καλιεργήσει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία, αλλά και να δώσει στα παιδιά την ευκαιρία να πειραματιστούν με διάφορα υλικά και τεχνικές.

Μέσω των εικαστικών, τα παιδιά αναμένεται να παρατηρήσουν και να αποπειραθούν να ερμηνεύσουν το περιβάλλον γύρω τους μέσα από συζητήσεις, μέσα από παιχνίδια ή και κατασκευές ,χρησιμοποιώντας υλικό που μπορούν να αντλήσουν από αυτό, για παράδειγμα κουτιά, μπουκάλια ,πέτρες και κλαδιά για να δημιουργήσουν πχ σκηνικά. Τους δίνεται η δυνατότητα να καταμετρήσουν, να ταξινομήσουν ανά μέγεθος, χρώμα ή και υλικό. Επίσης, έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τα διάφορα εικαστικά υλικά (πινέλα, διαφόρων ειδών χρώματα, χαρτιά , κόλλες, ψαλίδια κλπ) και να τα χρησιμοποιήσουν είτε σε δικές τους τεχνικές ή σε ήδη υπάρχουσες (π.χ. τεχνική Pollock). Χρησιμοποιώντας πάσης φύσεως χαρτιά (εφημερίδες, περιοδικά, χαρτόνια , κόλλες Α4-Α5 κλπ) μπορούν να φτιάξουν κολάζ, στένσιλ ή και μόμπιλε για να δημιουργήσουν δικά τους τυπώματα, σχέδια και αιωρούμενα αντικείμενα.

Κάτι εξίσου σημαντικό με τα προηγούμενα είναι και το ότι έρχονται σε επαφή με το σχέδιο γραμμών και περιγραμμάτων αφού θεωρητικά αυτό είναι μια πρώτη επαφή με τον γραπτό λόγο και τα σύμβολα του. Τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται σε πολύ μεγάλο βαθμό και η τεχνική της ύφανσης με μαλλί, χόρτο, λωρίδες από χαρτί, με ή χωρίς τη χρήση τελάρου αλλά και η επεξεργασία και η μορφοποίηση του πηλού, της ζύμης ή και της πλαστελίνης.

Το σημαντικότερο ίσως γνώρισμα είναι ότι τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν διάφορα είδη τέχνης –παλιάς και σύγχρονης- όπως και να παρατηρούν και να περιγράφουν έργα μεγάλων ζωγράφων , καλλιεργώντας έτσι τον προφορικό τους λόγο.

Ζωγραφική για παιδιά Κοζάνη

Ζωγραφική για παιδιά Κοζάνη

Χαρακτική με λαδοπαστέλ

 

Νέα εβδομάδα και η μέρα ήταν γεμάτη χρώματα.

Τα παιδιά γνώρισαν την τεχνική της χαρακτικής, χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά λαδοπαστέλ. Μιας και το τρέχον project είναι αφιερωμένο στη “Λαογραφία και την Λογοτεχνία”, τα παιδιά κλήθηκαν να αποτυπώσουν το σχήμα από το ρολόι της πόλης. Αφόρμηση και οπτικό ερέθισμα υπήρξε μια φωτογραφία του Υπουργείου Πολιτισμού της Γαλλίας που αντλήθηκε από το άρθρο “Η οδύσσεια ενός στρατιώτη στο Μακεδονικό Μέτωπο” του Πάνου Κεφαλά, στο περιοδικό Together

Ζωγραφική για παιδιά Κοζάνη

Ζωγραφική για παιδιά Κοζάνη

Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για αυτήν τη δράση είναι τα εξής :

  • Λαδοπαστέλ

  • Άσπρα χαρτόνια

  • Μαύρη τέμπερα

  • Οδοντογλυφίδες

  • Περιοδικό Τogether

  • Πινέλα

Τα παιδιά σχεδίασαν και χρωμάτισαν σε ατομικά λευκά χαρτόνια με διάφορα χρώματα τετράγωνα, τα οποία κάλυψαν με μια στρώση μαύρης τέμπερας και τα άφησαν να στεγνώσουν. Με οδοντογλυφίδες τράβηξαν γραμμές σχηματίζοντας έτσι το ρολόι.

Ζωγραφική για παιδιά Κοζάνη

Ζωγραφική για παιδιά Κοζάνη

Ζωγραφική για παιδιά Κοζάνη

Ζωγραφική για παιδιά Κοζάνη

Ζωγραφική για παιδιά Κοζάνη

Ζωγραφική για παιδιά Κοζάνη

Τα έργα κολλήθηκαν σε ένα μεγάλο λευκό χαρτόνι και στόλισαν έναν από τους τοίχους του ΚΔΑΠ.

Ζωγραφική για παιδιά Κοζάνη

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΟΖΑΝΗ

Σχεδιασμός-υλοποίηση δράσης και συγγραφή άρθρου

Μαρία Καλεμκερίδου

ΚΔΑΠ Κοζάνης