Τα τρία τυχερά αδέρφια και μερικές ακόμη δραστηριότητες
Σήμερα η μέρα μας ήταν αφιερωμένη στη λογοτεχνία και την παράδοση. Ακούσαμε ένα ελληνικό λαϊκό παραμύθι, που συναντάται και στη Δυτική Μακεδονία, βάλαμε στη σωστή σειρά τις εικόνες του παραμυθιού, προσπαθήσαμε να το αφηγηθούμε με δικά μας λόγια, αλλάξαμε την υπόθεσή του, κάναμε σταυροβελονιές στο χαρτί, πλέξαμε με τα χέρια μας τα δικά μας βραχιόλια.
Εκπαιδευτικοί μας στόχοι ήταν:
- να εξοικειωθούν τα παιδιά με ένα λαϊκό παραμύθι
- να κατανοήσουν τα στοιχεία σύνθεσης του
- να αφηγηθούν/να αναδιηγηθούν το παραμύθι που άκουσαν
- να ενθαρρυνθούν στη δημιουργία και την έκφραση δικών τους ιστοριών
- να έρθουν σε επαφή με την παράδοσή του τόπου και του λαϊκού πολιτισμού
“Τα τρία τυχερά αδέρφια”
Το παραμύθι που ακούσαμε!
Μία παραλλαγή του συναντάται και στη Δυτική Μακεδονία.
Επιλογή από τη συλλογή παραμυθιών του Γ.Α. Μέγα (2001) “Ελληνικά Παραμύθια”, Αθήνα: εκδ. Βιβλιοπωλείον της Εστίας, σελ. 207-209.
Δραστηριότητες
- Δραστηριότητα κατανόησης: Αναγνώριση των ηρώων του παραμυθιού στις παρακάτω κάρτες που προβλήθηκαν.
2. Δραστηριότητα μνήμης: Τοποθέτηση των καρτών στη σωστή αφηγηματική σειρά
3. Δραστηριότητα ανάπτυξης προφορικού λόγου: Αναδιήγηση του παραμυθιού
4. Δραστηριότητα Δημιουργικής Αφήγησης: Τι θα γινόταν αν τα τρία αδέρφια δεν ήταν τυχερά; Τι θα γινόταν το δρεπάνι του μεγαλύτερου αδερφού; Τι τύχη θα είχε ο πετεινός και ο γάτος; Πώς θα λεγόταν τελικά το παραμύθι;
5. Σταυροβελονιά στο χαρτί
6. Πλεχτά βραχιόλια
Πρόσφατα σχόλια